הראשון לציון הגר"י יוסף: "נעמיק את הקשרים עם רבני מרכז אפריקה"

קלמן טלר No Comments on הראשון לציון הגר"י יוסף: "נעמיק את הקשרים עם רבני מרכז אפריקה"

רבה הראשי של קונגו ורב מרכז אפריקה הרב שלמה בן טולילא ששהה בארץ למספר ימים הגיע לביקור התייעצות חשאי בלשכת הראשון לציון הגר"י יוסף לקראת פעילות חגי תשרי בבתי חב"ד ובקהילות היהודיות של מדינות מרכז אפריקה

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מפגש חוצה יבשות התקיים בימים האחרונים בלשכתו של הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף. רבה הראשי של קונגו ורב מרכז אפריקה הרב שלמה בן טולילא ששהה בארץ למספר ימים הגיע לביקור התייעצות חשאי לקראת פעילות חגי תשרי בבתי חב"ד ובקהילות היהודיות של מדינות מרכז אפריקה.

תחת חסותו של הרב בן טולילא – שמשמש כשליח חב"ד הראשי למדינות מרכז אפריקה – פועלים כיום למעלה מ-10 בתי חב"ד קבועים במדינות שונות במרכז אפריקה ומתבצעת פעילות יהודית תקופתית בעוד מדינות רבות במרחב שבין אתיופיה במזרח אפריקה לחוף השנהב שבמערבה. הפגישה המיוחדת עסקה בסוגיות הלכתיות לקראת חגי תשרי ושאלות שנוצרו בעקבות המצב המיוחד וההגבלות השונות שמטילות המדינות האפריקניות כחלק מהמאבק בקורונה ועלולות להשפיע על פעילות בתי הכנסת ובתי חב"ד במדינות אלה.

לצד ההתדיינות ההלכתית, פרש הרב בן טולילא בפני הראשון לציון את התפתחות הפעילות מאז הגיע כשליח חב"ד הראשון לפני 30 שנה ואת היקף הפעילות היהודית המתבצעת כיום במשך כל ימות השנה כולל בתקופת הקורונה לאלפי היהודים. בנוסף שוחחו הרבנים הראשיים על תחומי הפעילות של רבנות מרכז אפריקה והרב בן טולילא אף שיתף את הראשון לציון באתגרים הביטחוניים וההגנתיים שמלווים את הפעילות בחלק מהמדינות.

בסיום הפגישה העניק רבה של קונגו לכבוד הראשון לציון ספר חידושי תורה שכתבו תלמידי ישיבת חב"ד בקינשסה בירת קונגו. הגאון רבי יצחק יוסף בירך את הרב האורח את יהודי מרכז אפריקה בברכת שנה טובה ומתוקה ואיחל לרב בן טולילא "שיזכה להגדיל תורה ולהאדירה ושימשיך עוד שנים רבות להאיר את אור היהדות ביבשת בהצלחה מרובה ויוסיף להרבות קדושה בישראל".



0 תגובות